Angående Idol

Tänkte ta upp det här om min ansökan till Idol nu, så att ni alla får en klarare bild till varför jag kommer att söka.

Ända sedan 2004 när jag var 12 år och satt framför tv:n och skrek som en stucken gris så fort Darin visades, så har jag velat "vara med i Idol". Jag har alltid drömt om det, haha. Varje år så har jag varit den grinigaste i världen för att jag var för ung för att söka.
I 5 år så har det alltid varit min dröm, och jag har längtat som ett barn längtar till julafton till den dagen jag skulle ha åldern inne och kunde bli Sveriges nya Idol.
Det har alltid varit min avsikt, jag ska vinna hela skiten haha! Men okej, nu är man äldre, man ser saker på ett annat sätt.
Och jag vill att ni alla ska veta att jag inte söker till Idol för att ens gå vidare, komma bland dom tio finalisterna eller minst sagt för att VINNA. Jag ser det här som en rolig grej bara, att få uppleva något nytt.

Jag har alltid älskat att sjunga, men det var väl där i 12 års åldern jag började insé att det var ett starkt intresse hos mig.
Har varit med på dom flesta uppvisningarna i skolan. Minns ett år då vi skulle ha en juluppvisning i min skola, och då var faktiskt Lorén (från Idol 2004, kom 4:a) våran mentor/coach/sångpedagog kalla det vad ni vill, rätt roligt faktiskt.
Mitt intresse för det här med sång har bara växt allt mer för varje år som gått, och jag har bestämt sen 5 år tillbaka att jag SKA söka när jag blir 16. Men nu när jag väl är 16 och när jag väl kan söka, så har jag inte ens funderat på det. Eller jo lite, men hade från början bara tänkt att följa med min vän Hannen, som ett moraliskt stöd.
Men så kom jag och Jessica på för någon dag sen att liksom, varför inte? Vi ger detta ett försök, och låter oss själva uppleva något roligt.

Innan man får träffa den riktiga juryn så är det en såkallad "låtsas jury" som man kommer att få sjunga för innan, det är alltså den uttagningen som är på lördag, sen om man går vidare från den första juryn så får man några dagar efter sjunga för Laila, Andreas och Anders. Det är dit jag vill nå! Jag vill bara sjunga för dom tre personerna, det är mitt mål med det här. Går jag inte vidare så visst, det är inte det som är grejen för mig, för jag VET att jag inte har den sångrösten för att ta mig långt i den här tävlingen. Jag vill sjunga för tre grymma personer, och sen ta emot deras råd dom ger mig och gå där ifrån med det fetaste léendet på läpparna. Bara det vore det grymmaste i världen! Okej, ta mig inte fel. Jag skulle inte ha något emot att gå vidare, absolut inte, jag hade ärlig svimmat utav glädje, men jag har inga som helst förhoppningar om det, tror det är bäst så, då slipper man bli lika skogstokig som vissa personer blir, när dom inte går vidare hahaha!
Men tillbaka till det där om "låtsas juryn", det är något som många tycker är fel. För många anser att den juryn inte har någon som helst koll och att dom plockar bort folk som sjunger som gudar..
Riktigt så tror jag inte det är, jag tror dom har koll, dom jobbar säkert inom musiken till att börja med, och har nog somsagt koll.
Men jag tror även att dom är ute efter att göra bra tv, dom vill ha folk som är GRYMMA och SKITDÅLIGA. Dom medelmåttiga kan nog dra, haha så där rök nog min chans!;)

Men jag ville bara förklara det för er som bryr er, så att ni inte tror att jag söker till Idol i tron om att bli nästa superstjärna, för så är det inte!
Vad som än händer på lördag så kommer jag att vara nöjd.
Men det här har alltid varit en stor dröm för mig, och drömmar är till för att uppfyllas right?





Kommentarer
Postat av: malin

lisa, du klarar det!

kan du inte spela in lite när du sjunger så man

får ett smakprov på hur fint du sjunger? :D

jag hoppas och även hejar på dig vännen!

håller tummarna för dig, hihi

2009-04-24 @ 00:54:10
URL: http://mmlars.blogg.se/
Postat av: Mari

Vad ska du sjunga:)?

2009-04-24 @ 14:23:02
URL: http://vbarvg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0