I need to breathe in something new

Idag började jag kl halv elva med en media lektion. Jag har Johan som lärare på den lektionen och jag stormtrivs.. Han är lätt att ha och göra med, sånt uppskattas alltid. Tror dom här medialektionerna kan bli lärorika och framförallt roliga. Alla fick en uppgift tills nästa gång att ta med sig en liten filmsnutt utav en speciell filmgenre som man tycker om. Kärleksfilmer är väl ändå min grej, så Johan bad mig redovisa lite om det. Jessica ska prata lite om disneyfilmer, medans andra ska prata om skräck, zombie and so on. Men jag ska alltså prata om kärleksfilmer, sådana där överdrivet romantiska, sådana som man alltid oavsätt vad gråter utav. Sådana där som jag älskar!! Haha.

Vi fick sluta lite över en halvtimme efter att vi börjat, så lite efter elva drog sig jag och Jess in mot stan där vi gick runt i bra många timmar. Jag fick med mig en kalender/filiofax hem, det var mitt mål. Så jag är nöjd. Runt kl tre så mötte jag Mickis, Emy och Adam plus några andra killar. Vi drog oss mot kungsträdgården och satte oss på ett par bänkar där, och samtalsämnet blev Twilight för min, Mickis och Emys del. Längtar som satan efter den nya filmen. Tror den kommer vara jävligt bra! Efter en stund så gick vi mot centralen, mötte Himer en stund och åkte sedan hemmåt.
På tunnelbanan så träffade vi ett par skit skumma killar som snackade med oss as mycket haha. Dom var lite random, men dock trevliga och till en början roliga. Vi fick skriva ner massa saker i deras kalendrar haha. Jaja, sen tog vi alla bussen hem.

Känns så jävla skönt att vara back on track eller vad man nu kan kalla det. Känns skönt att umgås med folk, strosa runt i stan och bara vara. Är glad att jag och mamma tog oss orken till att åka till doktorn så att jag fick min jobbiga feber och allt fixat. Thank god för pencilin! Jag mår redan mycket bättre... Men ska ju äta i 8 dagar till haha.



Den här låten är och kommer alltid att vara speciell. Ett måste är att lyssna noga på texten.

"Listen to the wind between the trees. Watch the stars shine for you and me. Open your eyes it ain't hard to find the miracles in the night

Dive into the ocean of your dreams. Sometimes things ain't what they seem. If you feel lost and might be afraid and lonely in the rain.

Paint the picture of tomorrow in you ...

Baby I am sorry, But I have to leave And sail the ocean By myself. Maybe there will come a Day for us to find a Way to let us Meet again. I'm saying goodbye Baby please don't you cry, 'Cause forever we'll be More than friends.
Maybe this is not the end.... "


Kommentarer
Postat av: malin

jag älskar sail the ocean :'( den är så sjuk fin! man blir helt tårögd.

2009-08-26 @ 04:53:01
URL: http://mmlars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0