Mr.Brightside

Torsdag 17 dec, alltså min sista praodag. Hejdå dagis, hejdå alla söta små skitungar. Kommer sakna själv känslan att vara där. jag lovar, det finns inget ställe som man känner sig mer uppskattad på. Barn är bra på sånt där. Det kan vara minsta lilla.. Man hjälper dom att ta ner något från en hylla som sitter lite för högt upp för att dom ska nå, och vips så är man dagens hjälte! Man blir avgudad, på riktigt.
Jaja, i alla falll, jag fick en stor godis påse och en skvaller blaska, bara som ett litet tack. Det var rart. Det är ju dom som ska ha ett tack. Och jag kommer även vara garanterad jobb där under lov och helger. Förstå vad Najs! Hur najs? JÄVLIGT NAJS.

Kl tre när jag slutade idag så skulle jag åka raka vägen in till stan, eller först möta Jessica i bromma och sedan åka till kungsan där det skulle vara massa artister. Blandannat D'. Men gissa vad? Jo jag kämpar mig ut i denna snöstorm, står och fryser i en evighet och får tillslut beskedet om att bussarna var iställda. ALLA bussar. Kul! Tur att Ida smsat tidigare och bjudit över mig på kaffe och kaka (haha jävla husmor). Så jag gick med snabba steg hem till henne istället. Ja, jag gick. Vet ni hur kallt det var? Vet ni hur många gånger jag ramlade och höll på att bryta inte bara ett ben i kroppen? Nej juste...
Väl framme så satte vi oss bara och tjattra. Det vi är bäst på tror jag nog. Men det är ju så förbannat skönt att få prata av sig. Hade ju en del att berätta också!

Sen runt kl fem så kom pappa och då åkte vi hem. Fastna i en snödriva med bilen lyckades vi hinna med också... Sådär lagom härligt. Men jag klev ur och puttade på och ja, med mina mukkler så är det klart att bilen rörde på sig och vi kunde fullfölja våran färd hem i detta vinterland. (JÄVLAR VAR MYCKET SNÖ DET ÄR UTE!!).
Sen har vi även fått hem en gran i dag, pappa fick den gratis från nån jävla julmiddag han var på tidigare i dag. Gratis är gott. Iofs så bor vi mitt i skogen, så vi har ju aldrig betalat så lite som en krona för en julgran, men ändå.

Nu ska jag sova, vilket betyder att jag lägger mig i sängen och tittar på tv eller smsar till kl tre på natten.
Jävla många stycken det blev i det här inlägget. Så det kan gå när inte haspen är på. Eller när Lisa inte orkar ändra.

Heippa haters

Kommentarer
Postat av: Emilia

Haha du är så söt lisa, vet du det?? Och jag älskar uttrycket "så det kan gå när inte haspen är på" :) <3

2009-12-18 @ 08:28:32
URL: http://emiiiljaa.blogg.se/
Postat av: Natalie - It's all about attitude

vilken jätte fin blogg du har :D

ta hand om dig!

2009-12-18 @ 23:39:38
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: Erika

Sv: jaa, katter och hundar blir ju som en familjemedlem vilket gör det extra jobbigt när de försvinner.

min katt har varit borta sen i juni-juli någongång... hoppas faktiskt att hon är död eller att hon har ett nytt hem. vill inte ens tänka tanken på att hon kanske ligger ute fryser någonstans. usch... saknar henne. fick henne när jag va liten så har alltid haft henne nära.

2009-12-19 @ 00:53:21
URL: http://enerikaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0