15 år


kärlek vid första ögonkastet


"dom säger att inget varar föralltid, men det här gången är jag säker. tänk alla våra drömmar, som att öppna hunddagis och bli frisörer. jag har klippt dig riktigt ojämnt med en papperssax och tillsammans har vi klippt gräs som växt ut från stenplattorna på min baksida. vi har ridit och plockat körsbär i sommarhagen. vi har gjort en egen gungbräda som vi gungat på i timmar och pratat om mina söta sysslingar. vi har gått ut i vattnet med stövlar och flytit på frigolitblock när det var minusgrader. vi har haft våra matdagar och blandat ihop äckliga saker och sen låtit våra föräldrar ätit det. vi har hoppat i sängen och sjungit allt från hanson brother till "eld och vatten" med en spotlight riktat mot oss. vi har lekt modeller och sprungit ut och fotat oss i skyhöga klackar som åkt igenom jorden. och alla dessa "freakvideos" när vi klätt ut oss eller dansat och skrikit sönder högtalare. vi har haft vattenballonger som bebisar och gått runt med dom i barnvagnar. vi har gungat högt i hängmattorna i rimbo. vi har upträtt på en scen i en lindexbutik och sjungit till Carola. vi har skrivit brev till darin och skickat med asfula bilder på oss själva. vi har åkt skridskor, bil och fyrhjuling på isen. vi har åkt kanot i en privat kanal och kutat därifrån när vi blev upptäcka. alla gånger vi legat uppochner i din pappas cab med benen rätt upp i luften och vi skulle gissa vart vi var. och när vi var på idol och alla bigbrother finaler, sånna jävla känsdis freaks vi är egentligen. som när vi träffade carolina gynning på centralen och när ja såg natasha peyre i kungshallen när du beställde mat. och hur mycket vi grät när jessica vann bigbrother 2006,  och så jävla mycket mer. åh, josefine. det finns inte några ord i hela världen som ärligt kan beskriva min kärlek till dig. du har varit min bästis i hela mitt liv, och ja vill aldrig leva utan dig. det har varit vi sen barnsben och det ska vara vi tills döden skiljer oss åt, sådetså! allt vi har varit med om, det finns ingen på denna jord som upplevt samma saker som vi. både jobbiga och glada stunder, allt har vi klarat tillsammans. ja minns allt in i minsta detalj. och ja  minns att som liten var ja stolt över dig, ja ville visa upp dig för alla. för du var min bara min bästa kompis. och ja tyckte att du var den vackraste finaste underbaraste snällaste bästis man kunde ha, och det ville ja att alla skulle veta. alla skulle veta att just ja fick den bästa bästisen.  josefine lövhammar bystedt, lova att aldrig i hela ditt liv lämmna mig. utan dig är ja ingenting. jag älskar dig mer än livet och ja tar dig för givet, du är som en lillasyster och det kommer du alltid att vara. vad som än händer så är du den bästa i mina ögon."

En text skriven för kanske två år sen.




Nu pratar vi knappt med varandra, men det finns inte ens en anledning till varför det har blivit så, och det är nog det värsta.
Hur många nya vänner du än skaffar dig, så kommer du aldrig få en bättre vänskap än den du och jag hade, för det går inte att nå en högre nivå på kärlek än våran.
Ingen kan älska dig som jag, absolut ingen.
Kom i håg det!


Kommentarer
Postat av: Josefine Lövhammar

mitt hjärta gick i hundranittio när jag läste. du förblir den bästa. älskar dig lisa

2009-02-24 @ 17:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0