Gitarriserad

För ett tag sen så ropade pappa på mig och sa något i stil med "Lisa koooooom. Det här måste du se!!!!".
Han hade zappat runt bland lite kanaler på tv:n och fastnade för ett program på tvåan.
Det handlade om den här speciella mannen vid namn Tommy Emmanuel. Han är sagd att vara världens bästa akustiska gittarspelare.
Och efter att ha kollat på en bit utav hans live konsert som dom nu visade på tv:n så kan jag bara säga att han verkligen lever upp till den titeln. Det är helt otroligt. Jag rös när jag såg hur grym han är på att spela.

Jag själv är helt uppslukad utav just detta instrument, gitarren. Det är mitt favorit instrument om man nu måste säga något. En utav mina drömmar är att kunna spela, men det är bara för mig att lägga på hyllan. Det handlar om fingerfärdighet.. Det är nog där min dröm spricker tror jag. Jag bryter förfan fingrarna på mig själv bara när jag spelar giutarr hero. Jag är väldigt seg i fingrarna och klantar bara till det när jag väl försöker spela. Kan några enkla melodier men inget mer. Fast ja som dom säger, övning ger färdighet. Tyvär har jag ingen att öva med om man nu bortser från min pappa som är duktig på att spela, eftersom att han spelade i ett band i flera år när han var ung.
Men nej, jag kommer inte kunna lära mig att spela om nu inte den här Tommy Emmanuel ger sig på ett försök att lära mig. Möjligen Mr.Bengtsson också haha..... Och Mr.De Graw. Men annars är jag nog rätt körd när det kommer till just den saken.

Med en gitarr kan man ta mig fan göra så mycket otroligt härliga ljud och jag ser verkligen upp till folk som kan spela. En riktigt fingerfärdig och duktig person som kan spela gitarr och sen en grym röst till det.. Så ska det vara. Jag skulle kunna sitta och lyssna på något sådant i flera timmar i sträck. Jag njuter. Det är verkligen något som faller mig i smaken... Det var nog därför jag fastnade framför tv:n nyss. För den där mannen visste verkligen vad han höll på med.
Jag ber er att söka på youtube för att få se mer uppträdanen med honom. Ni kommer inte ångra er..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0