Tankar

Sitter här och kollar på The Hills, och återigen så kommer det en del i programet då två nära vänner bråkar och sedan blir vänner, bråkar, vänner.. Ja ni förstår.
Precis som förra gången så börjar jag gråta, tårarna bara rinner.
Varje gång jag ser något som handlar om svek eller vänner som har glidigt ifrån varandra så börjar jag gråta. Det berör mig så mycket och jag känner verkligen igen mig.

Du och jag var ju så nära, verkligen nära. Det var du och jag, bara vi. Vårat liv. Våran framtid.
Det är så jävla svårt.. Det går inte en dag utan att jag tänker på oss, på dig. Det jobbigaste är liksom att jag inte vet vad vi gör för fel?
Varför hör vi inte av oss till varandra, varför inte? Det är så lätt. Är vi för upptagna med våra nya vänner? För upptagna med vårat enskilda och egna liv?
Vi kan umgås, vi kan träffas, men ändå gör vi inte det. Vi har tid för varandra, kanske inte som förr, men ändå så att vi kan ses.

Har vi växt ifrån varandra? Är vi för olika nu? Det är så många frågor men för få svar.
Jag kan liksom inte fråga dig heller, för du har nog inte heller något svar.
Det blev som det blev, såhär. Det är svårt att acceptera, nästan omöjligt. Jag kommer nog aldrig att acceptera eller förstår det helt, att du och jag nästan är ett avslutad kapitel. Eller är det så?
Jag har svårt att tro att det någonsin kommer bli som förut, för det kommer det ju inte, det har vi nog båda insätt.

Jag vill inte gråta för det här, det känns nästan pinsamt, för jag vet ju inte om du gör detsamma.
"Man ska inte gråta över folk som inte skulle gråta över dig.
"
Men jag vet att du bryr dig, det vet jag. För allt vi har upplevt tillsammans går bara inte att glömma bort, det går inte att bortse från det faktum att världen en gång var våran, du och jag mot resten.

Vi påbörjade ett liv tillsammans och nu 15 år senare så ska det inte rinna ut i sanden, det ska det bara inte.
Vi måste klara oss igenom det här, för vi har ju klarat oss igenom allt annat, tillsammans.

Men hur? Vill du försöka? Är det värt det?

The rest is still unwritten..


Kommentarer
Postat av: Izabelle

ahw :( i'm here for u, laiiiiiiijz

2009-03-16 @ 21:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0