Gavin DeGraw ger mig vårkänsla.

Kollade runt lite på min blogg, lite längre bak i arkivet. Eller ja, ett helt år tillbaka.
Hittade massa låtar med Gavin DeGraw som jag hade lagt upp. Lyssnade på "Nice yo meet you anyway" och en massa härliga känslor dök upp i kroppen. Började minnas massvis med minnen från förra våren.
Hur sjukligt nerkärad jag var i Robin Bengtsson och hur mycket jag och Mickis umgicks och hur otroligt nära vi var varandra.
Minnen från min, Jennifer och Jessicas lilla vår-plåtning dök också upp. Speciellt från när vi står i en väldigt brant sluttning i skogen och det helt plötsligt kommer en riktigt stor hund springandes mot Jennifer i världens fart och hon blir sådär ruskigt rädd och chockad. Jag börjar skratta som aldrig förr och höll nästan på att tappa fotfästet och rulla ner för den där jävla backen. Jessica står några meter bort och ser allt men lägger ändå inte märke till det, för hon hade Menk i telefonen. Blir lycklig när jag tänker på det där. 

Likaså när jag tänker på våran natt utanför Hovet i April förra året, får mig sådär läskigt glad. Idol audition stod på schemat och vi köade från klockan tre på natten. En ren jävla pina tänker man då, men icke. Vi hade så otroligt jävla roligt den natten, morgonen och dagen. Jag får nästan tårar i ögonen när jag tänker på det. Danne och Adam stod för underhållningen den natten, och skratta det gjorde vi kan jag lova. Men annars var det upplevelsen i sig som gjorde det hela.
Kommer även att tänka på alla mysiga varma vårdagar på bänkarna utanför skolan. Och friends-dagen på skansen då vi fick träffa Darin efteråt.
Tänker på Ida's födelsedag och middagen hemma hos henne med alla otroligt härliga människor.
Tänker på min och Mickis galna biltur tillsammans med Alex och Adam. Och när vi grillade nere vid ett bad i Ekerö med Robin S, Victor och Viktor. Och festandet med Rasmus som jag har tagit upp så många gånger i bloggen redan, men som gav mig så många minnen så att jag inte ens vet vart jag ska börja när jag tänker tillbaka på det.
Och jag kan inte låta bli att skratta när jag tänker på valborg förra året tillsammans med Mickis. Hur misslyckat men ändå lyckat det blev. För jag hade trots allt väldigt kul. Och sedan våran misslyckade dubbeldejt med Lukas och hans kompis.
Det finns mycket, och alla minnen dyker upp som på beställning när jag sitter här och lyssnar på Gavin's härliga stämma. Varför just Gavin är nog för att Robins Ipod som blev min i April förra året för mesta dels innehöll låtar med ingen mindre än världens bästa Gavin DeGraw.

Utöver underbara vänner och vårkänslan i sig så är det upp till 75% Robins förtjänst att jag får ett sånt lyckorus i kroppen när jag tänker på våren 2009. Han var riktigt bra på att få mig glad, utan att ens veta om det själv. Eller jag var ju inte direkt dålig på att berätta det när jag väl fick chansen till det, men jag tror ändå inte han förstår eller skulle förstå vilken otroligt stor roll han spelade i mitt liv då haha.
Och jag kan inte låta bli att sakna allt sådär stört mycket. Sakna Robin, sakna min och Mickis otroligt starka vänskap, sakna min, Jennifer och Jessicas lilla vår-plåtning och sakna natten utanför hovet och upplevelsen i sig.

Ett stort tack till er som gjorde mig så glad förra våren.



Gavin DeGraw - Dancing shoes


Gavin DeGraw - (Nice to meet you) Anyway


Gavin DeGraw - Why do the men stray


Kommentarer
Postat av: Jess

Kan lova att försöka göra den här våren minst lika bra, min vän.

2010-03-14 @ 21:30:17
URL: http://jessfoto.blogg.se/
Postat av: Mickis

Tack själv Lisa.

Orkar inte vänta på att du ska höra av dig så nu gör jag det...så barnsligt att vi håller på såhär, att vi inte ens pratar med varandra längre.

Ska vi träffas i helgen och umgås bara du och jag. Vi har en del att ta igen ;)

<3<3

2010-03-15 @ 15:46:12
URL: http://mikaelaedelryd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0