Natten från helvetet

Jag har inte orken för att skriva ett helt inlägg om detta, så jag leker copycat för en stund och snor det Malin skrev om natten.

"Vi var hemma själva hos Ida igår kväll, trodde vi iallafall. Det började med att Lisa hörde fotsteg på övervåningen, men vi övertygade henne om att det var någon av katterna. Senare när vi låg i Idas föräldrars säng hörde vi konstiga ljud ifrån köket och en kökslucka smällde igen. Det var ingen liten puff från en katt, utan en riktig jävla smäll. Vi var så jävla rädda att vi låg och skakade i sängen. Ingen vågade röra sig och en dryg halvtimme senare så bankade någon på dörren in till sovrummet och Ida och Lisa bokstavligt talat flög in under täcket skrikandes och började tjuta. En kvart senare öppnade någon dörren på glänt och vi var så jävla rädda. Vi vågade inte röra oss ur fläcken och var helt övertygade över att någon var i huset. Vi stängde dörren och Ida försökte få hem hela sin familj kl tre på natten, vilket inte gick. Vi bunkrade upp med alla hårda grejer vi kunde hitta i rummet och la dom över oss i sängen. Böcker, lådor, en sverige flagga med trä skaft, rubbet! Vi tänkte hämta knivar i köket men ingen vågade gå ut ur rummet. Helt ärligt, börjar man tänka i dom banorna är det fan inget skämt längre.
Men eftersom att ingen vågade gå ut ur rummet så låg vi kvar och skakade. Vi försökte lugna oss med barntidningar så Lisa började läsa en häst serie högt för oss ur en Wendy tidning (en häst tidning för småbarn). Någon gång efter fyra somnade vi och det var väl tur det, det var nära att både Ida och Lisa fick en hjärtattack och vad fan hade jag gjort då?
I morse kom vi fram till att antingen var någon där, eller så spökar det. Har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Kändes som om vi var med i en skräckfilm och när som helst skulle en galen mördare komma in och döda oss.
"

Har inte så mycket att tillägga förutom att jag aldrig i mitt liv varit såhär rädd. På riktigt. Det här var det sjukaste jag varit med om. Det var ingen katt, det sätter jag mitt liv på. Eller nej, inte mitt liv, inte efter en näradödenupplevelse. Jag sätter istället min iphone på att det inte var nån jävla katt. Då borde ni tro mig, haha!


Kommentarer
Postat av: Anonym

I BELIEVE YOU!!

2011-01-04 @ 16:05:03
URL: http://standmyground.blogg.se/
Postat av: Emilia

tror dig!! har vart med om liknande, så jävla läskigt man vill typ bara försvinna ifrån verkligheten!

2011-01-04 @ 16:32:06
URL: http://llibertywalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0