Idol

Är super duper mega jätte as skit väldigt trött just nu.
Sov ändast 20 minuter igår kväll, och det var utomhus, vid hovet.

Skrev hela tre långa inlägg på mobilen i natt som jag skulle publicera men det funkade inte någon gång, så jävla störande. Fick ihop en bra text om vad vi gjorde för stunden men icke ska den gå och ladda upp, jag blir då lite förgrymmad på min internet uppkoppling på mobilen ibland haha.

Vi hade det iallafall sjukt KUL i natt och idag :) Riktigt roligt faktiskt.
Vi kom till hovet runt halv 4 i natt, la upp vårat ända liggunderlag och våra två sovsäckar och började våran lilla camping haha. Även Danne och Adam var där, vi mötte dom i TC påväg dit. Dom var snälla pojkar som ville spendera sin natt utomhus med oss haha. Det var nog tur att dom gjorde det också, dom fick underhålla oss vilket dom också lyckades med, kanske pågrund utav att vi var övertrötta, annars hade det inte funkat;) Men vi roade oss med mycket dom timmarna, tex så satt Kissie bara några meter framför oss haha.
Men runt kvart över 5 på morgonen så drog Danne och Adam hem tror jag, då somnade alla vi tre, Jess, Mickis och jag. Vaknade 20 min senare utav att folk snackar, går runt och bara låter. Då hade det kommit sjukt mycket mera folk och det var till och med ljust ute haha.
Jag och Jess gick och lånade toaletten inne på globens hotell, och när vi kom tillbaka så reste sig alla och började trängas som fan, as jobbigt. Vi fick packa ihop våran camping och fick stå och hålla i allt istället, älskar't. Not.
Tillslut så lungnade det ner sig lite och vi fick våran plats vid kravallstaketet, väldigt praktiskt för där kunde man sitta och blandannat se bättre (underlättar för oss kortare människor) hahaha. Under allt detta så hann även Vanessa, Annalisa och Gabi komma.

Kevin kom och sjöng två låtar, sen även Johan Palm. Annalisa fick somvanligt en del uppmärksamhet haha, speciellt utav Robin Bengtsson kopian och hans kompisar haha. Stötte på en kille som heter Lukas, som är sjukt lik Robin, eller iallafall stilen och sånt. Haha alla vi reagerade på det och trodde att det skulle bli den nya Robin det här året, men förstod sedan att vi haft fel när vi ser att han går in i juryrummet med uppdragna byxor, sidokammat hår, uppdragna strumpor och en flöjt i handen. Dock så drev han och hans kompisar bara haha!
Men tillbaka till innan vi fick komma in..
Peter Jidhe kom igen för dom skulle spela in massa snuttar till programen som ska sändas i höst.
Bland annat så spelade dom låten Thunder och istället för thunder så skulle vi skrika Stockholm haha, det lät rätt coolt. Filmade det så lägger upp snart.

Sen började insläpptet lite smått, det rullade på och vi hade tur som hamnat så långt fram. När vi väl var framme vid vakterna så fick vi våra nummerlappar. Det kändes rätt ovärkligt. Som jag har drömt om det där i flera år! Att få kunna vara med i Idol, ha en egen nummerlapp, bara vara en del av allt liksom. Det kändes coolt, tro det eller ej.
Sen så registrerade vi oss och sen började väntan inne i väntsalen, som inte var allt för tråkig haha.
Överallt så sjöng folk, spelade instrument, satt och såg nervösa ut men stämningen var ändå avslappnad tycker jag. Mycket folk i en rättså liten del utav hovet.

Sen blev det lilla Lisas tur, Jessica hamnade i samma grupp. Jag var nog så nervös som man bara kan bli i sådana där tillfällen. Hade hunnit ändra vilken låt jag skulle sjunga också, precis innan jag klev in.
Min och Jessicas grupp gick bort till någon väntsal, där fick jag sitta i typ 30 sek sen så fick jag gå in, först utav alla i den gruppen. Mindre mysigt.
Vid bordet så satt det två st personer, en tjej och en kille. Tjejen var blond och såg snäll ut, killen var blond, tunnhårig och såg dryg ut. Ni vet let's dance profilen Tobias Wallin, han såg exakt ut som honom fast äldre.
Dom frågade lite om hur jag mådde, jag berättade att jag var något enormt nervös men fick sedan börja sjunga.
Det var helt okej, jag är nöjd över min insatts.
Men juryn var inte eniga, tjejen verkade gilla det jag framfört medans killen såg lite dryg ut, fast han under låtens gång gungat med rejält och tyckts gilla det.
Tjejen tipsade sedan om att jag borde söka nästa år eller åka till umeå som är någon helg här framöver om jag inte har fel?
Nästa år blir det ett nytt försök. Det var så sjukt kul så det är det absolut värt.
Till och med väntan och kötiden var rolig, typ hela tiden. Förutom när jag fick ont i mina fötter utav att stå så länge i 11 cm klackar haha.

Men det var en härlig natt/dag med mycket skratt.
I natt kommer jag att decka på två sek typ.. Har inte sovit mycket det senaste dygnet.
Bjuder på bilder i något kommande inlägg.

Kommentarer
Postat av: malin

ska du inte prova umeå då? de skulle ju vara skit häftigt =D

2009-04-25 @ 22:20:40
URL: http://mmlars.blogg.se/
Postat av: malin

Om de ens blit något till år ja :p

dom har ju pratat på att lägga ner allt.

2009-04-25 @ 22:33:47
URL: http://mmlars.blogg.se/
Postat av: malin

jag vet. nej alltså det är nått med att det blir sämre o sämre för varje år osv. nått sånt.

det är inte samma som från första början.

2009-04-25 @ 23:05:31
URL: http://mmlars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0