Skolan

Sitter just nu i skolan, har svenska. Vi har läsvecka den här veckan, så vi läser en timme om dagen i skolan. Inget mig emot eftersom jag älskar att läsa.. Fast problemet är att jag nu har läst ut 2 böcker redan, och skolans bibbla har stängt idag. Snyft. Så jag har liksom inget att läsa i kväll eller något..

Nästa vecka så ska vi hålla en muntlig redovisning om en bok vi har läst under den här veckan. Den ska vara på 5-10 min, och vi ska även berätta lite fakta om författaren till boken. Eftersom jag har läst både Asyl och Mias hemlighet så är det ju två olika författare, men samma story liksom. Men jag väljer att berätta om Liza Marklund, eftersom hon är en känd författare.. Som dessutom har ett jävla snyggt namn;)

Så nu har jag sökt runt lite på internett för att hitta lite fakta om Liza, men får bara upp massa skriverier om att bäckerna Göma, Asyl och Mias hemlighet bara är en påhittad story av Liza. Att Maria Eriksson och hennes familj, som boken handlar om, inte finns.

Jag vet inte vad jag ska tro, men fasiken vad besviken jag blir om det stämmer. Nu har man ju ställt in sig på att allt som hänt dom här personerna i böckerna, faktiskt har hänt på riktigt.

Aja, nu ska jag fortsätta kolla runt lite. Hörs senare, ha en bra dag nu  :)

Kommentarer
Postat av: moa

Camp rock :)

2009-02-05 @ 13:01:11
URL: http://moagosa.devote.se
Postat av: Alexandra

vinn en gossip girl mobil hos Norrlandsflickan!

http://blogg.norrlandsflickan.se/#post18

KOLLA IN! :D

2009-02-05 @ 16:42:32
URL: http://blogg.norrlandsflickan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0