Please don't stop the music



Runt tolv igår kväll så gick jag och la mig i sängen. Släckte alla lampor och stängde av tv:n trots att det var Big brother som visades.
Sen tröck jag på play.
Första låten som spelades hade ett långt intro och jag kände inte igen den, men direkt när artisten började sjunga så hörde jag att det var en Gavin DeGraw låt, inte så svårt gissat kanske haha.
Jag blev varm i hela kroppen. Först då slog det mig vems i Pod jag faktiskt låg och lyssnade på.
Tog mig lite över en timme att lyssna igenom alla låtarna om jag inte minns fel.
Och som dom flesta nog förstått så var den fullproppad med Gavin låtar, från alla hans album. Tror det var runt 6-7 låtar som inte var Gavin haha;) Men inget mig emot. Det var bara bra musik faktiskt! Det mesta hade jag hört förut, förutom dom nyaste Gavin DeGraw låtarna, vilket var jävligt kul att höra faktiskt. Min absoluta favorit är Dancing Shoes, en utav mina favorit låtar överhuvudtaget.

Ärligt, jag hade kunnat hitta den här i Poden på gatan och ändå direkt kunnat gissa mig till vem som ägde den om jag fick lyssna på musiken ett tag.
En musiksmak säger mycket om en person, väldigt mycket.
Man lyssnar oftast på låtar som man själv kan känna igen sig i, eller jag gör iallfall det. Vänner, kärlek, sorg.. Allt!
Men ja iallafall, innehållet i den här i Poden bara skrek Robin Bengtsson, och jag älskar det!
Musik är inte bara musik, musiken är en hel värld och tack vare Robin så har iallfall jag upptäckt en ny värld inom allt detta.



Kommentarer
Postat av: Bea

Bra blogg du har :)



Allt bra annars?

2009-04-21 @ 23:05:43
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: Nattis

Kommentera gärna inlägget "bikini" :)

2009-04-21 @ 23:12:47
URL: http://nataliacardenas.blogg.se/
Postat av: Leia

Söt liten spelare. =)

2009-04-21 @ 23:16:01
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0