Hårhårhårhår

Hur många är inte helt fixerade av hur deras hår ser ut? Tjejer som killar, jag tror att alla bryr sig mer eller mindre.

Jag har sen ett år tillbaka annvänt löshår av alla olika kvaliteér och längder.
Har haft, clips, limmat och så har jag haft hår med kreatinvax. Vilket var det bästa av det jag har testat. Eller Clips är nog bäst för håret.. Men kreatinvax ser bäst ut. Satte i det precis innan förra sommaren, lagom till balen och sånt. Nu har jag för längesen tagit ut det. Men vill ha nytt, för jag trivdes så bra i det. Självklart sliter det på håret, men ah. Det finns inte mycket att göra åt saken.

Men ah, det är iallafall jävlans dyrt.. När jag fixade det innan sommren så fick mamma/pappa punga ut 4500 typ. Men det vill dom inte göra igen.

Men jag läser en blogg, dagligen. Lorenas blogg, den är skitbra. Och nu har hon börjat skriva om att hon fixar sånt där kreatinvax hår på folk, kostar 1000kr fast man får såklart köpa håret själv. Jag gick in på Taj Mahal's hemsida, och såg att det skulle bli dyrt ändå. För håret där kostar en del. Men då tipsade Lorena om den här hemsidan, där man kan få 100 hårslingor för runt tusen lappen. Det är ett sjukt bra pris. Så alla som är intresserade av att sätta i löshår eller något liknande, maila Lorena. Jag ska nog försöka fixa det i Februari månad.

Man kan även på samma sida, köpa det såkallade "startpaketet" vilket är lite billigare. Men man får dock sätta i håret helt själv.. Men man får med ALLT som behövs för att fixa en snygg hårförlängning på sig själv, eller någon annan. Mamma ville köpa det där paketet, så får väl se hur vi gör. Om jag mailar Lorena och bokar en tid, eller om vi köper startpaketet och gör det själv. Min mamma har en gång i tiden varit frisör, så hon är bra på hår och sådant. Vilket känns skönt!




Såhär såg mitt hår ut när jag satte i Kreatinvax för första gången..
På bilderna hade det dock gått drygt två månader, så det hade blivit tunnare. Tjockleken på håren varierar även på hur många slingor du sätter i. Jag hade drygt 100. Sattsar kanske på 100 igen. Får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0